Ensam för alltid?

Kommer jag, maria-magdalena, få vara ensam för alltid?
Den tanken har kommit till mig allt oftare. Och jag hoppas av hela mitt hjärta att så inte är fallet.

vad jag syftar det hela på? Jo, det är nämligen så att jag inte kan bli kär!
Jag bli aldrig kär! aldrig aldrig aldrig!  För det första så har jag svår att lita på folk (vet inte riktigt varför) och när jag väl träffar någon, ja då hi9nner det gå en max två dejter innan jag flyr fältet!

Ett xempel. MrX. Världens sötaste och finaste kille. Underbart snäll och klok.
Han fick mig till och med att le (och det händer inte ofta) vi han med att träffas, tre gånger.
Den tredje gången så frågade han mig vad jag kände för honom. och jag, min dummer, fick en panikattack, ursäktade mig och lämnade hans lägenhet. Flydde fältet kan man också kalla det.

MrY. En väldigt snäll och fin kille, finaste ögonen hade han också. Om saningen ska fram så träffades vi faktiskt på nätet! Vi hade telefonkontakt i ett halvår eller mer och sen gick vi på bio. Han var hur gullig som helst hela kvällen, jätte fin. När han hörde av sig senare och ville ses igen, ja då hade jag redan flytt kan man säga.

MrB Där han det bli två dejter innan jag sa tack och hej.

Jag har som sagt alltid haft svårt att lita på folk och det dröjde ett bra tag innan jag änns kände att jag inte ville vara ensam, utan ha någon vid min sida. Dessa tre fina killar är dom som fångade mitt förtroende, så varför flyr jag då ifrån dom? när jag innerst inne inte vill fly! Jag vill ju stanna och leva, men i stället så flyr jag och längtar.

Nu har jag träffat MrT, det kapitlet är fortfarande varmt, så här låter jag det vara osagt. Men känner jag mig själv rätt, så har det snart runnit ut i sanden.


Varför är det då så här? vad flyr jag ifrån? ja det är frågor jag ställer till mig varje dag *funderar*
Men nu får det vara slut på att fly, nu vill jag stanna, och slippa ensamheten.
(hur många gånger har jag inte sagt så)

Men i alla fall, tack MrX MrY MrB och MrT, era ord har värmt min annars så frusna själ.


/ Maria-magdalena (Bara lite funderingar från mig)




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback