Kroppshår

Ytterligare lite funderingar från min sida


Varför är det helt okey för killar att ha hår både här och där?

Medans en tjej måste raka och vaxa sig?

Vi är ju trotts allt människor båda två och vi är ju födda så här, med eller utan hår!
Men varför ska vi tjejer behöva "fixa till oss" men inte killarna?

Min moster sa till mig för någon dag sedan: Men Magdalena då, du har ju inte rakat benen.
Nej jag vet svarade jag då, glömde allt sådant hemma i Göteborg.
Precis när jag hade avslutat den meningen så slog det mig, men hallå! varför ska jag behöva skylla ifrån mig? Blir jag en sämre människa för att jag har orakade ben? eller kommer jag att bli sjuk av det?
Nej just det, så varför ska vi ha sådan panik efter att tjejer ska vara "tillfixade"

Det är ganska tråkit att det finns sådana tydliga riktningar att "så här ska en kille se ut" och "så här ska en tjej se ut"  Kan man bara inte få se ut som man vill? *funderar*

Nästa gång någon påpekar för mig att jag har glömt att raka benen.
Då ska jag svara: vadå, måste man det eller?


Aja i vilket fall som helst så ska jag gå emot mina funderingar nu (sorgligt men sant)
Jag ska nämligen "fixa till" mina ben.  Men jag kommer också strunta i att raka mina ben den dag jag känner för det.

/ Maria-magdalena


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback