Dikt - på tid

Okey okey, jag fattar, du ville ha ett bevis på min oduglighet i att skriva.
Tackar så mycket för det! :) Våran lärare på litteraturen gav oss helt plötsligt några minuter till att skriva en dikt (eller något liknande) Utan att tänka till, bara skriva ner det som kom.

Hm, okey, här är resultatet iaf

Tårar som inte syns med en bedjan som inte hörs
Allt jag ville, någonsin drömt, var förlorat.
Det dog, försvann
spårlöst

Så jag letade efter skärvan

Efter något från mitt förflutna.

Något som kunde förklara,

varför blev det som det blev?

Jag ser dig ibland, fastän skuggan har dött ut
Jag kan höra alla skratt från stumma munnar.

Mina ord dör ut

(Den blev aldrig klar)

Och sen skulle vi skriva en annan typ av dikt
och den blev så här:

Varför
denna ovishet
min vän säg
red du i natten
förlorad

Och så en tredje

Den månaden då vädret spelade sin spratt
Den månaden då den vita blomman lyste
Den månaden då regnet öste ner
Den månaden då fjädrar yrde
Den månaden då hjärtan brann
Den månaden då orden skrevs

Den månaden då, du försvann

(Ingen kommentar tack om den sista, för det var en väldigt tråkig diktform att göra något av)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback