Jag hoppas att jag aldrig träffar någon som...

Jag hoppas att jag aldrig träffar en man som "Klas" Hans syn på abort var värkligen skrämmande.
En sådan man som "Klas" gör mig riktigt förbannad. Jag menar, det är väll en självklarhet att alla kvinnor ska få bestämma över sina egna kroppar, eller? Nu vet jag ju att alla inte tycker som jag (och det har ni rätt till) Men jag kan endå inte låta bli att bli så jävla förbannad! Men du "Klas" Hur blir det för den kvinna som blivit våldtagen och där förövaren går fri? Hur går det för de kvinnor som inte vågar anmäla av rädsla för att inte bli trodda? Hur går det för alla de kvinnor som lever i rädsla för sina män och som av rädsla för att få stryk inte vågar säga nej till sex?
Hur blir det för de kvinnor som värkligen ångrar sin graviditet för att mannen har packat sin väska och dragit?

Detta med syfte till att "Klas" tycker att abort bara ska komma ifråga i fall kvinnan har blivit våldtagen och där förövaren har blivit fäld. Men du Klas, vet du hur lång tid en rättegång kan ta?
Nej nu håller min dag på att bli förstörd av vrede!

I Morgon blir det bussresa hem till familjen.

Kan tänka mig att mamma har fullt upp, för de ska nämligen flytta om en vecka. Och då passar det ju bra att jag kommer hem och kan hjälpa till, eller hur mamma ;)

Och jag har en stor garderob hemma hos mamma full med kartonger, vart ska jag göra av alla saker?        Varför samlar man på sig så ofantligt mycke saker som man igentligen inte behöver? *mysterium*
Nu tillhör en del av sakerna min älskade faster och de kommer jag aldrig att kunna slänga *minnen*
Jag älskar att gå igenom gamla saker och minnas alla små berättelser som varje sak medför. Alla de bilder som målas upp. En minnenas människa helt änkelt :)

Och vem har bestämt att man ska vara lycklig bara för att det är sommar?
Alla människor bli faktiskt inte lyckligare, alla människor vill inte tillbringa timme efter timme med att sola.
Så snälla sluta säg: Kom ut i solen och få lite färg. usch, hatar den meningen.
Visst, jag älskar sommaren och att vara utomhus. Men aldrig att jag tänker tillbringa en massa timmar med att sola. Jag finner faktiskt inget roligt med det. Och att man ska vara glad och lycklig bara för att det är sommar. Hmm. Jag är i alla fall mycket lyckligare på hösten *ler*

Nej nu ska jag packa och lyssna på musik.
Vad vore ett liv utan musik?

Och till den som läser, öppna ett fönster och njut.
Ta vara på dagen och älska mer än du hatar ;)

Eller som farfar sa: Man ska inte hata, det är inte bra.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback