Film skrik och öppna sår

I morgon bär det av till Stockholm igen. Alltid lika trevligt att vara hemma i Norrköping och hälsa på (Notera att jag kallar Norrköping fär hemma fastän att jag inte änns gillar staden i sig) Fast igentligen bor jag ju i Göteborg. Hm. Svårt att bestämma sig någon? Trivs väldigt bra i Stockholm så där vill jag stanna nu ett tag.

Sov över hos Emelie igår, åt mat och spelade kort.
Såg sen på en konstig film och jag fattar fortfarande inte riktigt vad den handlade om. Vem kände vem liksom och varför gjorde de så där? Men att fel person blev skjuten på slutet förstod jag ju.
Fick också ett jätte fint fotografi på min guddotter med en fin fotoram. Tackar.

Hata Göteborg. Nej jag hatar inte staden, jag älskar den. Utan ilmen Hata Göteborg. Hur bra var inte den då?
Skrattar fortfarande när jag tänker på cenen där Johan kommer in i köket där hans mamma och henne så kallade "vän" sitter. Vännen säger sitt elaka hej, flera gånger. Men Johan han svarar inte. Hon fortsätter och till slut får han nog, vänder sig om och med ett konstigt ljud får han fram ett argt hej. Så klockrent bra. Skrattar fortfarande när jag ser den cenen framför mig. Har ni inte sett Hata Göteborg, så ta och sen den nu!

Såg på Arthur och Minimojerna i förgår med syskonen. Och kan medela att den var helt okey.
Soffdelen i vardagsrummet går i tre delar. I den stora soffan i mitten sitter jag. Ena brodern sitter i fotöljen på min högra sida, min andra broder sitter i den andra soffan på min vänstra sida och lillsyrran sitter på en liten stol snett framför mig. Tänk er nu att vi sitter där i godan ro och tittar på filmen, äter godis och har det riktigt mysigt. kan ni se er det framför er? Bra. Se nu framför er hur min bror på höger sida helt plötsligt börjar gapa och skrika samtidigt som han gör en massa konstiga rörelser. Jag som inte fattar vad han menar far upp från soffan, kutar åt sidan och välter en lampa, lillsyrran blir rädd, flyr upp från stolen och gömmer sig bakom min andra bror, och brodern till vänster sitter kvar helt lugnt. Har han änns lagt märke till någonting? Hmm.
Min tredje stora bror och mamma är på öppevåningen. Men när brodern till höger sätter i gång med skrikandet så rusar de ner från trappan i tron om att en galning har tagit sig in. När tumultet har lugnat sig så kan vi alla konstatera att det hela rör sig om en onormalt stor spindel (behöver jag påpeka att jag och min bror till vänster lider av stor spindelfobi?) Och när modiga mamma har forslat bort inkräktaren så utbryter ett hejdundrande skrattande så att tårarna sprutar.
Det är svårt att med ord förklara hur roligt det var (när paniken lagt sig)

Hade tårtkalas igår (fyllde 22 för lite mer än en vecka sen) Gjorde två smarriga tårtor som släkten åt upp på fem sekunder. Han också med att rispa upp fingret när jag skulle öppna en konservburk AAAAAAJ!
Inne på willys var det sen blod på påsen jag höll i. Kasörskan måste ha trott att jag var en väldans klant. Mem hon var snäll och gav mig papper och plåster. Varför tar det sådan tid för skärsår att läka och varför går de upp igen!

Aja, nu ska jag och mina fräsiga skor åka ner till centralen och köpa tågbiljett.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback