Gay-galan 2008

Gay-galan


I ett mejl skriver Johan att han har mist hela sin familj. Direkt tänker jag att det måste handla om en olycka med dödlig utgång, stackars pojke. Men nej, för där har jag helt fel. Johan har nämligen mist hela sin familj på grund av att han är homosexuell! Hur fungerar en människa som stöter bort sin egen son på grund av hans sexuella läggning? För mig är det helt obegripligt. I min värld finns inte saker som homofobi. Jag har helt ärligt svårt att ens få en klar bild i mitt huvud över ämnet homofobi. För i min värld är all kärlek vacker. Vare sig det handlar om kvinna/man, kvinna/kvinna, Man/man eller någon annan konstellation.

Det smärtar i mitt hjärta att det finns människor som inte accepterar att alla är vi olika. Och det smärtar i mitt hjärta när jag tänker på de människor som blir dödade, misshandlade, hånade, utfrysta, utstötta, jagade, på grund av att de inte är heterosexuella. Varför?


En står kram till alla människor som accepterar att alla är vi olika *respekt*


Jag älskar Gay galan och Jag älskar tidningen QX, så nu vet ni det.

Och vad passar då bättre än att jag skriver om just nämnda gala. Om det som jag gillade/inte gillade. Allt det som berörde mig på något sätt. Eller som kanske inte berörde.


Programledarna: De var enligt mig inga höjdare (Hade hällre sätt Jonas och Mark) Men roligt att se "Häxan surtant" i ett annat program än bolibompa (Och skratta inte åt mig ifall det bara är jag som har missat henne i alla andra program) ;)


Jöback sjunger: Men vilken fin man! Den låten är helt klart värd att lyssna på om och om igen. Fast tråkigt att inte Annika Norlin var med. Jöback på en gala blir aldrig fel.


Spyor i tv: Big no no till att visa folk som spyr i tv. Är det bara jag som tycker att det är vidrigt med spyor och som tycker att man helt kan sluta visa sådant?  En kram till Eva, men snälla sluta visa spyor i tv!


Årets album: Gick till Peter Jöback. SÅ RÄTT! En kyss till Jöback.


Kent uppträder: Ett till bra band med en bra låt *klapp i handen* Hade inte hört den låten innan, men ack så bra den var!


Rikard Wolff: Har alltid gillat den mannen. Lite mystisk så där, med vackra ögon som glittrar, en röst som river tag, och är han inte snygg så säg! Hetast i änglagård 2 med det långa svarta håret, svarta skinnkläderna och åkte han inte motorcykel i någon scen?


Rakel Molin: (Felstavat?) Trevligt att se henne. Men nej hon var inte rolig.


Mathias Holmgren: Nä men, hallå! Stanna kameran och zooma sen in på mannen med det vackra håret och de sammetslena ögonen! Var det inte Mathias Holmgren som skymtade förbi där?


Årets bok: Vanns av Stig Larsson. Och här har jag ingen direkt åsikt. För jag har varken läst Stigs bok eller någon annan av dom nominerades.


Årets tv-program: Gick till Melodifestivalen. Och ni som känner mig vet att jag jublade lite där. För jag ÄLSKAR hela det spektaklet! Visserligen är det nästan aldrig min favorit som vinner. Men kan man annat än att älska melodifestivalen! :)


Johan Glans: Tack för att Glans fick vara med. En av de absolut roligaste komikerna vi har här i Sverige (och sötaste) 


Årets bästa duo: Gick till Clara och Mia. Kanske inte min humor direkt, men de var väl värda priset. Lite skrattade även jag åt deras program.


Årets kämpe: Blev Elisabeth Olson Wallin. Nu känner jag mig lite efter här, men vem är hon? (Ska genast googla hennes namn på Internet) Hon sa något fint i sitt tal *respekt*


Och sen dök han upp igen: Den där vackre Mathias Holmgren. Mer Mathias åt folket!



Årets svenska låt: Gick till Måns Zelmerlöv. Trevligt att de nominerade i den kategorin fick uppträda. Och det var absolut rätt låt som vann! Sonja Aldén var också nominerad, likaså Danny och Therese och båda var de superbra! Men ingen klår en Måns i högform.

Men blir inte Danny bara hetare och hetare? Diggade han stenhårt i förra fredagens omgång av Let's dance, där han såg ut som ... i filmen If walls could talk.


Tony Erving: (Felstavat?) Att se honom digga järnet till Måns var trevligt. I mina ögon har han verkat rätt stel och tråkig *smile*


Årets hederspris: Gick till Jonas Gardell! Tårar för en sådan fin man. Aldrig ska jag sluta älska Jonas Gardell. Ett litet klipp visades där Gardell står rak i ryggen på en scen och säger ord om några som dött i aids: "Ni är inte glömda!" Han är så fin den där Jonas Gardell.


Årets Hetero: Gick till Mona Sahlin. Heja Mona!!!!!


Torkel och Gustav: Längtar till Lemhagens film där Gustav Skarsgård och Torkel Pettersson spelar ett gift homosexuellt par. Men Torkel, vad var det där för skägg!? (Hoppas det beror på en film/teater)


Och så sjunger: Marie Lindberg. Och NEJ jag gillar INTE hennes musik. Har hon gjort någon mer låt än den hon framförde i melodifestivalen? *Trist sak*


Årets Artist: Gick till Måns Zelmerlöv. *Kyss på kinden till Måns*


Årets Homo: Gick till Thomas Tobe. Bra där! Var det hans pojkvän som satt där och grät?

En puss på kinden till dig!


I vimlet av människor som dansar ser man Karl Petter! Ja, jag har nog blitt lita kär i han. Hur underbart söt och rolig är han inte? (Han ska vinna Dance) Och vem blinkhejade till Karl Petter om inte Johan Thorsell! Just det ögonblicket var vackert (lite svårt att förklara) Mums!


Kommentarer
Postat av: Bimbo Boy

Gay är nice. ;)

Postat av: Mig själv

Absolut! :)

2008-04-12 @ 11:19:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback